Snart gammal!

Till och med jag har saker jag inte kan dela med mig av. Som jag inte kan skriva ut. Till och med jag har en gräns som jag inte trodde att jag hade.

Inne i köket på diskbänken står en långpanna med morotskaka. Imorgon fyller jag år. 22 fyller jag. Börjar nästan få ångest. Åldersnoja heter det kanske.

Tiden har bara sprungit iväg. Fortsätter det så här är jag snart 30 år och då förväntas det att man ska ha en egen liten familj. Det känns som att det är alldeles för nära. Det känns som att det är snart. Och ändå är det så långt borta. Jag är inte ens i närheten.

Dock har jag det sjukt bra nu. Jag är singel, livet leker. Mina vänner är underbara, likaså mina familj. Det händer roliga saker hela tiden som jag bara inte kan missa. Älskar't!

The End,
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0