Söndag. - 28 juni 2009; Igår var det bröllop!

Igår var det dags för bröllop för Cattis och Larsa. Mathias och jag klev upp i lagom tid så vi skulle hinna duscha, äta och klä på oss. Min klänning krånglade och ville sig inte vilket tog alla tid i världen att få reda på. Vi for sedan ut till Birsta för att köpa dricka och essenser. Begav oss hem då jag glömt saker hemma. Försenad var vi och ännu mer stressad. Inte till ceremonin som tur var utan vi skulle vara hemma hos, då blivande brudparet, och hjälpa till med det som var kvar.

Efter många om och men var vi i Kungsnäs. Strax efter 14 var det dags att hämta blommorna. Jag fick köra och jag körde Cattis bil för första gången. Ovant med en så ny bil då det enda jag kör är en volvo 745 -89. Inget fel på den, absolut inte men det kändes som världens lyx då jag körde Cattis. Skjutsade sedan upp Larsa, Mathias och barnen för fotografering vid kyrkan. Jag for vidare in till stan för att hämta Gunilla och Cattis två systrar. Skjutsade dem till kyrkan.

For ner till fotograferingen för att hämta barnen då det var dags att bege sig till kyrkan. 15,58 kom jag in i kyrkan och klockan 16 skulle klockorna börja ringa. Susanne hade sparat en plats till mig och det var riktigt snällt då jag inte hade en aning om vart jag skulle sitta. De flesta som var i kyrkan för att se dessa två gifta sig känner jag igen. Men då jag klev in i kyrkan för att sedan sätta mig kände jag inte igen någon. Nästan inte ens Susanne. Jag var så nervös och upp i varv trots att det inte var mitt bröllop.

Klockorna började ringa och brudparet med följe av bestman, tärna och brudnäbbar kom in genom portarna. Det var så fint. Ceremonin var så fin. Det  är så svårt att förklara luften, känslan som cirkulerade där inne i Selångers kyrka. Lyckan som cirkulerade omkring. Åh, så fint!

Efter själva ceremonin var det dags för fotografering. Allihopa var så fina, helt perfekta. Alla såga så glada ut och alla korten blev bra.
Efter att alla knäppt klart på dessa lyckliga tu och resten av skaran blev det dags för brudparet att åka häst och vagn hem till Kungsnäs.

Väl där hemma så börjades det med en skål till brudparet. Det var sedan dags att placera sig vid borden som var placerade i ett stort, rymligt och väldigt prakiskt tält. Gick att stänga och öppna precis som man ville och kände. Det var riktigt god mat. Förrätt, varmrätt och efterrätt. Tårtan var jättefin! Självklart så skar brudparet första tårtbiten tillsammans.

Efter maten blev det dags för presenter. En hel del presenter var det.
Det blev sedan dags för musiktävlingar. Delmoment 1: Trubaduren spelade ett intro. Så fort man visste vad det var för låt skulle man ställa sig upp och sjunga. Delmoment 1 blev det lika om jag förstog det rätt.
Delmoment 2: Norsk kareoke. Man har en mick och hörlurar. Det gicl ut på att man skulle nynna till musiken och publiken skulle gissa vilken låt det var. Första ut var brudgummen och sedan var det dags för bruden. Bruden bjöd även på lite svängande med höfterna och de såg så fint ut med brudkläningen. Där vann killarna.

Efter det blev det dans och mingel.

Allt var så fint och välplanerat. Väldigt tacksam över att jag var bjuden.
Catharina och Lars-Göran Drugge, jag önskar er evig lycka! <3


The End,
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0