Måndag. - 1 februari 2010!

Hej och godmorgon!

Jag  myste ner mig i soffan för ungefär  45 minuter sedan. Har inte planerat att gå härifrån ännu. Tänkte smälta min mardröm innan jag gör något annat.

Som ni vet så börjar Mathias jobba 7 så han for strax innan. Jag sover aldrig särskilt bra efter att han åkt och det är då mina mardrömmar kommer. Som ni kanske också vet så är Mathias rätt duktig på att försäga sig och det var lite det drömmen handlade om.

Ungefär så här var den:
Det sista Mathias sa då han for var att han skulle ringa mig på lunchen. Klockan är nu 15 och han har inte ringt. Jag ringer upp honom och han var inte på jobbet. Han försökte lura mig att han jobbade i Eskilstuna nu. Han menade att han bytt jobb och att han skulle pendla mellan Sundsvall och Eskilstuna. Som om...
Hur som helst så hör jag en tjej i bakgrunden och frågar vem det är.

Han berättade då att det var en tjej som hette Malin som ville följa med Mathias ner till Eskilstuna för att få lite mer tid med sin pojkvän. Mathias är alltså hennes pojkvän. Jag blev så klart ledsen och förbannad och slängde på luren.

Mathias ringer upp några timmar senare och ber om förlåtelse. Jag tar inte emot den men ber honom förklara. Han berättar då att han och Madelen och han träffades på krogen för x antal veckor sedan och det klickade. Madelen? Ja, där var det visst en till tjej. Han blandade ihop deras namn. Mig var han förlovad med, Malin var hans flickvän och Madelen var hans älskarinna från Eskilstuna.

Under drömmens gång kom det fler och fler tjejer in i bilden. Han menade inte att jag skulle få reda på villka de var men som sagt, han är duktig på att försäga sig så det var lätt att räkna ut. Fattar ni vad hemskt det känns. Jag vet att det inte är på riktigt men det är fortfarande jobbigt. Fy!
The End,
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0