Söndag. - 19 juni 2009!

Då var helgen slut och det är strax dags för mig att bege mig till sängen. Det blev inte så speciellt många timmars sömn i natt.

Mathias och jag kom ifrån lägenheten igår strax efter 12. Vi for då och hämtade Mathilda och Anton. Vi begav oss vidare till Kvissle. In en snabbis på systemet och ica kvantum. For sedan vidare till Gnarp där det redan hade rullat dit folk. Linus och Martin ville köpa dricka så skjutsade dem bort till ica stjärnan. Jag sprang in och handlade cigg till pälskling så han skulle slippa det. Tillbaka till Åckne.

Då vi kom tillbaka fick jag reda på att jag skulle köra Rickards bil, en 06:a automat. Då jag aldrig kört automat innan och det är den andra nya bilen jag kör så for jag, Mathias och Rickard iväg en sväng så jag fick övningsköra. Det jobbiga är att inte använda den nedrans vänsterfoten som så gärna vill vara med och rycker varje gång jag skall bromsa. Men det gick bra. Tycker att det är roligt att Rickard litar på mig med bilen då jag skulle skjutsa Mathias farmor också. Efter övningskörningen var dett dags att bege sig mot vallen. Jag hade med mig Sif och Mathias i Rickards bil. De allra flesta åkte med i 12 meter långa husbussen men det blev ändå som ett tåg.

Överraskade Runo (Mathias farfar). Han visste inte att så många skulle komma och fira hans 70-årsdag. Var ungefär 40 personer. Det bjöds på tacobuffé och jordgubbar. Tacobuffén hade Carina lyckats riktigt bra med och det var riktigt gott! Jordgubbarna hann jag inte smaka på innan de var slut. Lite tråkigt måste jag säga men vad kan jag göra åt det? Runo fick sig en timråtröja med hans namn och siffran 70. Matchande tröjan fick han säsongskortet också. Riktigt bra present om ni frågar mig, speciellt då han är ett så stort timrå-fan.

Framåt 22 for Mathias, jag, Linus och Martin till Åckne för att hämta groggvirke. Grabbarna svepte i sig någon grogg sedan for vi. Efter ett tag kom de på att de glömt det vi for till Åckne för att hämta så det var bara att vända för att hämta virket. Sedan - mot hudiksvalls crusing. Släppte av Martin vid skolan och for sedan i ledet in mot kioskpiraten.

Jag skulle leta upp bror och efter många om och men hittade vi honom. Skuttandes och överlycklig. Kändes riktigt bra att se honom. Höjdaren på kvällen!

Gick tillbaka till bilen och typ lutade oss mot huven och kollade på alla bilar som for förbi. Massa folk samlades runt oss. Rätt trevligt, dock hade vissa gärna fått hållt sig undan. Summa summarum så var kvällen en höjdarkväll.

Kom hem tiil Åckne vid 4-4,30. Gick och lade oss. Jag somnade inte förrän 6 och då jag  väl somnade sov jag oroligt och vaknade hela tiden. Klev upp 12,30 för att hämta Mathilda och Anton på vallen.

Vid 15 hämtade jag upp Pernilla, for till Ica och handlade lite sedan skjutsade jag hem henne. Fick även min födelsedagspresent. En äggklocka fast det var en hund. Träffade även på mamma, Tomas och Ellen då jag skjutsade hem Pernilla. Stannade ett tag för att prata med dem sedan for jag till Åckne.

For därifrån vid 18, Middag på Max sedan hem och tog det lugnt.
The End,
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0