Fredag. - 11 december 2009!

Hej och förlåt för den dåliga uppdateringen!

Jag tänkte skylla på att jag inte hunnit men det är inte riktigt sant då jag just nu går och är arbetslös. Jag skall alltså ha all tid i världen.
Det som är sant dock är att jag har haft så mycket att göra. Det har varit fullt upp.

Men nu är jag tillbaka!

Skall uppdatera lite om vad om hänt de senaste dagarma.

I tisdags var min sista dag på jobbet. Det gick bra att jobba men gick därifrån med en stor klump i magen och tårar i ögonen. Nu är jag fri från det stället och jag vet att jag klagat men jag har haft en daglig rutin. Jag har verkligen jobbat för min lön. Jag vill så klart ha ett jobb och hade så klart inte slutat om de inte stängt ner men jag behöver en ny start. Jag behöver börja om från början men vuxenvärlden/jobb.

I onsdags tog jag sovmorgon till 11. Klockan 12 var jag nere i stan och mötte upp Pernilla. Det blev julklappshandling för fulla muggar innan vi begav oss hem till mig. Lagade mat och tog det lugnt framför tv:n.

Igår promenerade jag till arbetsförmedlingen så att jag var där strax efter 10. Gjorde det jag skulle där. Svängde in en sväng på stan innan jag tog bussen bort till Mathias jobb för att ta bilen ut till Birsta då jag skulle luncha med Cattis. Jag som är så kräsen och skeptisk sköt dessa negativiteter åt sidan och provade en ceasarsallad som för övrigt var väldigt god. Jag hade lite svårt med dressingen dock. Sprang runt på Birsta och uträttade ärenden, for även till Ica Maxi för att handla lite.
Rensade avloppet i köket då jag kom hem och for sedan och lämnade bilen till Mathias.
Lagade mat så att maten var klar då Mathias kom hem och efter det så blev det soffläge innan sängen.

Idag har jag varit på Mathias farmors begravning. En mycket fin ceremoni med en underbar släkt.
Efter begravningen följde Linus och Martin med hit. Vi fyra (Mathias, jag, Linus och Martin) for ut till Birsta och handlade lite. Hem lagade mat. Det blev Potatis, köttbullar, prinskorv och sylta. I stort sätt ett julbord.

Nu sitter jag och tar det lugnt i soffan i väntan på att Linus och Martin skall komma tillbaka. Då blir det antagligen spelande eller film och chips.


Bjuder på en gammal bild på mig och GoSara! Hon var som en bebis!

The End,
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0