Torsdag. - 13 augusti 2009; Mathias är hemma!

Hatar att vara ensam hemma (även fast det kan vara rätt skönt ibland) och nu har Mathias kommit hem. Eller det var ungefär en timme sedan. Egentligen spelar det ingen roll om jag är ensam eller inte, blir alltid lika glad då han kommer hem.

Denna dag har jag inte gjort så mycket mer än igår. Legat i soffan, tagit det lugnt. Duschat har jag gjort idag. Det var välbehövligt men det kändes som att vattnet som strilade ut från duschmunstycket ville sätta ner mig på jorden. Verkligen på jorden. Det gjorde ont i kroppen och jag var helt svag då jag klev ur. Det blev till att lägga sig i soffan igen och här har jag i stort sett legat sedan dess.

Läst lite i Om jag kunde drömma (egentliga titeln; Twilight). Har inte läst så långt men den hjälper en att förstå filmen lite bättre. I boken får man reda på varför hon egentligen går in på expeditionen där Edward försöker byta bort biologi-lektionen. Det får man inte veta i filmen. I boken får du också veta varför hon egentligen iakttar Edward och resten av hans familj så mycket. Dock tycker jag att boken är lite långtråkig. Det är så mycket onödiga detaljer. Om ni ska välja mellan att läsa boken eller se filmen  - tycker jag att ni ska se filmen.
The End,
Johanna

Kommentarer
Postat av: Perez.

Tack! :) ja i boken får man oftast veta mer än i filmen. hehe. längtar tills tvåan kommer ut. puss.

2009-08-13 @ 19:53:07
URL: http://perezj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0