Onsdag. - 5 augusti 2009; 3 h 30 min kvar!

Helloo!
Då var det bara 3 h 30 min kvar. Känns så enormt skönt. Längtar! Men vad längtar jag till?

När jag var mindre fick jag jämt höra av mamma att jag längtade för mycket. Jag har alltid något att längta till och jag längtar verkligen. Hon tyckte jag skulle komma ner till jorden och leva i nuet. I och för sig kan jag förstå henne då hon kanske lagade sin enormt goda makaronpudding kunde jag säga mitt under måltiden att jag längtade efter pappas kycklinggryta. Inte så snällt kanske men jag har aldrig menat något elakt. Men ska säga er att jag lever i nuet samtidigt som jag längtar. Om jag bara skulle leva i min längtan skulle jag bli så besviken om det inte är som jag föreställt mig. Det går ju inte för sig.

Har lust att laga något riktigt gott till Mathias ikväll då vi kommer hem. Det negativa är att det lär bli rätt segt. Men i helgen då jag är ledig kan jag ju laga något i alla fall :)

I helgen hade jag tänkt mig att man kunde slå till med en grillkväll eller så. Bara mysa på men en som Mathias känner ska gifta sig och det är svensexa på lördag så det sket sig. Han drar säkert ut på fredag, han brukar göra det när han får chansen men jag tänker inte gnälla på det. Jag finns där för honom med en stor flaska vatten när han kommer hem. Det brukar uppskattas. Sedan att jag får snarkningar tillbaka som tack är kanske inte så roligt men han är så söt när han sover så det jämnar ut sig galant.

Kanske blir filmmys framför soffan ikväll också efter att jag plockat lite? Hade vart mys :)
The End,
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0