Onsdag. - 19 augusti 2009; Plugg eller inte?

Jag har sådan enorm beslutsångest. Jag har kommit på att jag vill plugga. Jag har alltid varit emot det och kännt att plugga verkligen inte är något för mig men jag har kommit på att jag vill bli något. Jag vill vara något. Nu är jag nästintill en outbildad skitunge som vill att livet skall gå som en dans på rosor. Få allt serverat på ett silverfat. Om allt ändå hade vart så enkelt.

Man kan inte leva så. Och helst jag vill inte ta studielån så jag vet inte alls hur det blir. Jag har inte riktigt tänkt mig att ta någon kurs på måfå utan jag är ute efter en riktig utbildning. Tänkte diskutera lite granna med min vän Vilai som är den mest allmänbildade personen jag känner. Hon vet nästintill allt man frågar om och hon ger en alltid bra råd.

Jag kan inte tänka mig sittandes med alla dessa böcker som jag kommer behöva för att ta mig igenom utbildningen.

The End,
Johanna

Kommentarer
Postat av: Maria

Kul med plugg! vad har du tänkt plugga då ? allt bra annars då ? Ha det ba! kram

2009-08-20 @ 18:52:03
URL: http://majdaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0