Måndag. - 24 augusti 2009; Story of the weekend!

Nu är jag tillbaka igen, hemma i Sundsvall med både själ och sinne. Äntligen tänker ni.

Min helg har varit väldigt händelserik. Över förväntan men mina föraningar hade rätt. Det var en hel del otrevliga grejer som hände också, dock inte någon som måste nämnas.

Fredagen jobbade jag till 16. Mathias hämtade upp mig efter jobbet. Tog en snabbdusch, packade det sista. For sedan för att hämta Mathilda och Anton. Började bege oss. Stannade till i Kvissle då jag sprang in på systemet. For sedan vidare mot Gnarp. Hjälpte till att packa in i husbussen innan husbussen rullade med oss allihopa. Mathias, jag, Mathilda, Anton, Putte, Eva, Jocke, Carina, Molly, Lukas, Brasse och Hebbe. De två sistnämnda är våra fyrbenta vänner som underhöll oss med sång under resan. Både Hebbe och Brasse ylade med musiken.

Nästan precis då bussen började rulla med Putte som chaufför bjöd Carina på lasagne. Så enormt gott! Bussresan gick fort. Eller vi for vid 18 och kom fram strax efter 00. Men det kändes som att den gick fort. Mogge, Jocke, Linus och Martin var redan där då vi kom fram. Drog till med en felkörning också men den behöver jag inte ta på mig då jag inte var kartläsaren ;) Fram kom vi i alla fall tack vare att min Sötnos var uppmärksam då vi for. Väl framme blev det en massa prat och så. Riktigt trevligt innan det blev sängen. Sängen var dock 80-90 cm bred och Mathias och jag brukar dela på en 160 cm så det blev lite trångt men mysigt.

Lördagen klev vi upp vid 11. Åt frukost med folket. Mogge, Mathias, jag, Mathilda, Anton och Martin for till Tuna Park. Mathilda och Martin shoppade. Jag och Anton följde med som stöd. Mathias som chaufför och Mogge som karta. Då vi kom tillbaka var det dags att göra sig klar för 40-årsfesten. Det bjöds först på spaghetti och köttfärsås innan folket kom. Då folket började rulla in blev det grillat. Mathias, jag, Linus, Martin, Mathilda och Anton satt mest mitt på gräsmattan i en ring och hade det roligt för oss själva. Det var inte direkt folk i våran ålder som kom så. Trevligt hade jag i alla fall.

Jag gick och lade mig 00,30, tror jag det var. Mathias skulle bara dricka upp whiskeyn. Tre timmar senare klev jag upp för att se vart han tagit vägen. Jag hittar honom fortfarande drickandes i köket. Frågade varför han aldrig kom. Jag gick ut hyffsat less då jag tyckte han gjorde fel då jag legat och väntat på honom så jag gick ut. Jocke kom efter då han verkade känna sig skyldig. Pratade ett tag innan jag gick och lade mig efter att Mathias sa att han bara skulle dricka upp ölen han hade i handen. Klockan 9 klev jag upp igen för att se ännu en gång vart han tagit vägen. Jag hittar honom på baksidan där han sitter och dricker fortfarande. Blev ledsen och besviken. Det enda han behövde göra var att berätta för mig att han inte visste när han skulle komma och lägga sig. Jag frågade inte när han skulle komma för jag vet att han inte brukar vilja säga något då han inte vet. 10 kom han och lade sig och jag hade inte hjärta att kliva upp så lade mig ett tag med honom tills Mathilda och Anton klev upp.

Söndagen var dagen Mathias sov bort och jag blev jagad av födelsedagsbarnet som ville be om ursäkt för Mathias vägnar. Blev så enormt less på henne då jag inte ville prata med henne, ville inte höra vad hon hade att säga. Att han satt uppe gjorde inget men att han säger saker som absolut inte stämmer, det är inte okej. Blev av med henne till slut. Hon hade ju också suttit uppe så hon var hyffsat onykter.
 
Då Mathias sov gjorde vi andra oss klara för hemfärden. Satt och pratade en massa med Mathilda och Carina på vägen mot Valbo där vi stannade för mat. Mathilda övningskörde hela vägen hem till Gnarp därifrån så jag satt med Mathildas tidning och efter ett tag med Anton. Då vi kom till Gnarp så for vi rätt snabbt. Jag fick köra Carinas och Mogges SAAB för första gången. Skön bil att köra. Blev kär i den.

For hem en snabbis då Linus körde Mathias volvo. Vi skulle hämta nyckeln. Pernilla kom ut (som då anlänt till oss) och följde med för att skjutsa hem först Anton sedan Mathilda. Sedan blir det hem. En massa prat sedan sängen.

The End,
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0