Nu är vintern på ingång.

Det märktes speciellt imorse. Frosten låg på. Lite mysigt är det så klart.

Igår var jag och Kalazo till Hudik. Möttes upp i stan och tog bussen tillsammans till Hudik. Fick kliva av på fel busshållsplats. Eller fel och fel, det fanns ingen där busschaffisen stannade och lät oss med flera kliva av. Fick gå några hundra meter längre, men det klarade vi ;) Tog genväg till dollar där vi handlade lite, eller ganska mycket. Present till mamma och sådär. Begav oss mot sjukhuset. Fick träffa mamma, och hon var riktigt fin. Pratade med henne och fick veta bra mycket som vi "visste" andra sidan av. Fattar inte att vi inte förstått. När mamma lägger fram det så vaknar man upp och inser att man "vetat" fel hela tiden. Man känner sig så rutten. Men hon är på bättringsvägen och allt kommer ordna sig. Klippte henne igår också. Hon blev så fin. Fick även klippa pollisongerna(?) på en kvinna som jobbar där. Hon blev också nöjd.
När mamma gick och åt så gick Kalazo och jag och käkade pizza. Mamma bjöd, det kändes också fel men hon vela så gärna och man vill inte trotsa henne. Speciellt inte nu. Fick ta igen tid och bara umgås med mamma och det var skönt. 
Klockan 19 var besökstiden slut så vi drog oss ner till bussen och for till Gnarp. Sov där i natt. Och nu är jag här, hemma hos Mathias.

Städat en massa har jag sen jag kom hit. Nu är det fint.

Mathias ringde en snabbis när jag var på väg från bussen. När vi lagt på ser jag två rävar springa och leka i hästhagen där de två fölen står. Haha, Jag såg två rävar. Händer inte ofta, händer inte alls.

I lördags for jag runt med Kicki. Det blev en sån där kväll/natt vi jämt hade förrut. Vad man saknat dom. Det var som vanligt. Vi pratade och skrattade på. Skjutsade några,  for sedan till Max handlade mat och glass. Inte för att vi alltid gör det men det händer att vi far till Petter och det gjorde vi i lördags och käkade. Kollade på några knepiga filmer. Och tyvärr så var jag ju tvingen att prata sönder, som vanligt. Men det var en riktigt rolig kväll. Måste göras om.
Sedan skjutsade Kicki hem mig till GoMathias.

Nu vill jag bara att Mathias ska komma hem. Nu har allt ordnat sig och sådär så nu får han gärna komma hem. Kändes skönt att lösa det också. Nu är det mesta på bättringsvägen. Dock inte min förkylning men den får gärna försvinna snart. Vill jobba. Nog för at jag skulle kunna jobba nu också men Peter litar inte riktigt på det, Antar att jag bör vara hemma och vila upp mig. 








The End,
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0