Frosten börjar precis tina från marken!

Nu måste vintern vara på väg i alla fall. Igår kväll var det minusgrader i Gnarp och imorse då man kom till Sundsvall så ligger frosten på tills nu.

Till slut begav jag mig härifrån Kungsnäs rätt tid. Gick där och kånkade med all min packning. Eller min och min. Det var Mathias kläder i bagen, kläder till Pernilla och Terese i kassen och min väska då med kamera, plånbok och sådär. Det vägde ju lite granna kan jag lova.
När jag väl kom till jobbet handlade jag presenter och kort till morfar och pappa. Tog bussen in till Mathias jobb. Vi for in till stan, Traffiq trafikskola och skrev in mig. Har min första körlektion imorgon 9,30. Grymt nervös.
For vidare ut till Bredsand. Mathias skulle lämna tebax nå grejer. Och när vi kommer innanför dörren så står Viktor där. En hund. Jag tror den heter Viktor, det lät som dom sa de när dom ropade på honom i alla fall. Hur söt som helst!
Begav sedan vidare mot Gnarp där det blev korv med bröd och strips. Gott!
Blev sedan fika. Tårta, bullar och pepparkakor, riktigt mums!
Jag, Kalazo, Pernilla, Terese och Ellen tog en promenad. Den skulle vara längre men den blev rätt kort av någon konstig anledning. Sedan blev det sovdags.

Imorse klev Mathias och jag upp fem. Han började jobba sju och han skulle skjutsa mig hit innan så det var bara att pallra sig upp. Käkade frukost och begav oss ut till den vita, i vanligt fall silvergrå, bilen. Måste säga att det var i rättan tid jag hittade jackan.

Nu ska jag fortsätta sitta här och frysa. Vågar inte sätta igång elementet. Jag kanske bränner upp hela huset.
The End,
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0