Utgång igår!

Igår, lördag, klev Mathias och jag upp strax efter 8 och duschade. Klädde på oss, käkade frukost och begav oss sedan in mot stan för att hämta upp Kalazo. När vi plockat upp Kalazo bar det iväg mot Forsa. Var framme i Forsa vid 11. Mathias och morfar for iväg morfars jaguar (som han kallar den själv, egentligen är det en nissan) ut på något äventyr medans jag och mina syskon hade lite ensam tid med mamma. Fick reda på hur det kommer se ut framöver och myste på en massa. Gick bort till Ica Nära Forsa och köpte godis. Sedan var det dags att kramas hej då och bege sig hemåt.
Mathias, jag och Kalazo planerade att fara te Dollar Store innan vi for te Gnarp så Pernilla och Terese hakade på dit.

Väl i Gnarp blev det Looslimpa med helgskinka. Mums! Tyvärr missade Mathias det och jag fick världens dåliga samvete för det men jag åt åt honom i alla fall. Till middag blev det köttbullar, potatis och sås som mormor lagat. Riktigt gott!
Efter middagen och lite prat så var det dags att bege sig mot Sundsvall igen. Det skulle bli utgång på kvällen.

Tillbaka i Sundsvall. Bytte om och gjorde ordning lite saker. Övertalade Kalazo att följa med. Mathias och jag mötte upp med henne i stan och begav oss mot Bredsand. Det var riktigt trevligt. Lite segt i början men det blev riktigt roligt. Perming gorde misstaget och sa att jag var oviktig och hade en väldigt dålig anledning till varför så det fick han sona sedan genom en knytnäve i magen och gråmande i marken. Han kliver upp och säger Han slog mig. Haha, men Perming tyckte jag, det var ju jag! Det blev ju en del asgrav då kan jag säga. Rätt åt honom.
I alla fall. Vi alla fortsatte att bege oss mot bussen till stan. Gick till bk. Jag visade mitt leg och fick säga fyra sista. Vakten trodde inte på att det var mitt leg så jag skulle vänta. Tjatade på honom med frasen: "Får jag gå in nu då????". Han fick väl höra det typ tusen gånger så efter alla om och men så kom jag in. Skickade ut legget till Kalazo. Hon kom in på MITT leg utan en fråga, men inte JAG! Det är ju sjukt. Men roligt var det och det blev en del persika-drinkar. Kvällen avslutades med McDonalds och sällskap med Kalazo hem så hon kom hem säkert. Mathias och jag tog sedan en taxi. Var hemma 4,10 har jag för Mathias sa.

Det framgår kanske inte så bra i inlägget att jag vart med Mathias hela kvällen, men det har jag och det var riktigt trevligt. Det var aslänge sedan jag var ut sist och den här gången var riktigt lyckad. Min andra lyckade krogsväng.
Tack för igår!

The End,
Johanna

Kommentarer
Postat av: Kalazo

Tack så mycket själv, hade det jätte roligt! :D<3

2008-11-03 @ 17:47:58
URL: http://mhenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0