Måndag. - Ny vecka!

Skrev ett kort och tråkigt inlägg igår. Passade på att skriva när Mathias gick iväg men hann inte skriva så långt då han kom tillbaka efter två sekunder. Det var inte så mycket mer jag ville lägga till heller antar jag.

Helgen har varit rätt okej. Mathias jobbade på fredagen. Vi åt go'middag här i Bergsåker, kött. For efter middagen till Kvantum i Nacksta och köpte gotta. Fredag=mys! :) Begav oss sedan till Gnarp där det inte stog en kartong i något hörn någonstans mer än i Pernillas och Tereses rum. Var lite social med mamma och Ellen som skulle åka iväg till lägenheten. Jag gick upp och packade lite i mitt rum. Är dock ingen brådska med mitt rum ännu. Men det känns bra att packa lite ändå. Mathias, jag och Kalazo knäppte på filmen Into the Blue och såg en bit på den sedan började tv:n käka upp filmen. Det lät som tv:n tuggade på filmen så vi slog av och lade oss och sov ist.

Kliver upp vid 10. Dötrött. Mathias och jag har slagits om ett täcke. Det brukar gå bra med ett täcke men eftersom sängen är så stor så hamnade man en bit ifrån varandra. När mamma kom till huset berättade hon att det fanns fler täcken. Tack, en dag för sent! Aja, flytten började. Madde och jag packade. Mathias, Linus, Martin, pappa och morfar bar. Mormor var i köket. Serverade mackor, korv med bröd och till middag blev det kött, potatis och sås. Mamma bestämde vad som skulle göras. Lassen gick.

När det äntligen var klart och vi sagt hej då till alla for Mathias, jag och Kalazo mot stan. Släppte av henne och for sedan hem till Bergsåker.

Igår hade Mathias och jag en film-dag. Riktigt mysigt. Skulle kunna ha hur många som helst sånna känns det som.
The End,
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0